سئولند

در این مقاله، ما در مورد تبلیغات در گوگل صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه تبلیغات کلیکی گوگل و SERP های پرداخت شده می توانند بر نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر بگذارند. اما قبل از توجه به این مسائل ، لطفاً توجه داشته باشید: تبلیغات PPC مستقیماً روی نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر نمی گذارد.

بسیاری از شما احتمالاً با جمله های زیر آشنا هستید: "ما هزینه زیادی را در گوگل ادوردز شروع کردیم و جایگاه ما در SERP های ارگانیک افزایش یافته است" یا "ما پول زیادی را در گوگل خرج می کنیم ، اما رقیب ما حتی بیشتر هزینه می کند. باید به همین دلیل باشد که در نتایج ارگانیک رتبه بهتری دارد. "

هیچکدام از این عبارات درست نیست. Google تعدادی از "محافظت" های طراحی شده برای محافظت از صدور ارگانیک از پرداخت را اجرا کرده است.

با این وجود ، بسیاری از عوامل غیرمستقیم وجود دارد که گوگل قادر به کنترل کامل آنها نیست ، زیرا بین SERP های پرداخت شده و ارگانیک همپوشانی وجود دارد. امروز در مورد این صحبت خواهیم کرد.

کاربرانی که تبلیغات گوگل یک شرکت را می بینند ، احتمالاً روی نتیجه ارگانیک آن کلیک می کنند

کاربرانی که این تبلیغ را مشاهده می کنند ، احتمالاً روی نتیجه ارگانیک شرکت کلیک می کنند. همین امر صادق است و برعکس: با دیدن سایتی که در فهرست ارگانیک های برتر قرار دارد ، کاربران به احتمال زیاد روی تبلیغات این سازمان کلیک می کنند. این توسط نتایج تحقیقات ، از جمله Google اثبات شده است.

به عنوان مثال ، یک شرکت تورهای تماشای نهنگ را در سیاتل برگزار می کند و می خواهد چگونگی ظاهر شدن در نتایج جستجو را بررسی کند. بعد از انجام جستجو ، او یک آگهی و یک نتیجه ارگانیک می بیند. اگر فقط یک آگهی در نتایج جستجو وجود داشته باشد ، اگر فقط یک نتیجه ارگانیک وجود داشته باشد ، CTR یکی خواهد بود. اگر این را به صورت فرمول نمایان کنیم ، 1 + 1 = 2.2. در اینجا اثر هم افزایی برانگیخته می شود و نتیجه کلی بیشتر از جمع قطعات است. اگر کاربر هر دو نتیجه - هم پرداخت شده و هم ارگانیک - ببیند ، احتمال کلیک بیشتر از یکی از آنهاست. بنابراین ، بسیاری از افراد شرط بندی در استعلام مارک می دهند.

می توان گفت که این یک روش گران قیمت برای بدست آوردن 0.2 یا حتی کمتر کلیک در بعضی موارد است. من با شما موافقم من همیشه این روش را تشویق نمی کنم و می دانم که بسیاری از متخصصان سئو و بازاریابان PPC همیشه روی درخواست های مارک شرط بندی نمی کنند ، اما این می تواند کارایی داشته باشد.

کاربرانی که قبلاً سایت / مارک تجاری را در تبلیغات گوگل دیده اند ، بیشتر این سایت را دنبال می کنند

کاربرانی که قبلاً از مارک خاصی در تبلیغات جستجو استفاده کرده اند ، بیشتر احتمال دارد روی مطالب ارگانیک کلیک کرده و در آینده درگیر مشارکت شوند. دلیلش این است که در این حالت ، ارتباط با برند قوی تر خواهد شد. و نرخ کلیک بالاتر و تعامل ، به نوبه خود ، می تواند منجر به موقعیت های بالاتر در نتایج جستجو شود.

علاوه بر این ، اگر یک کاربر برای اولین بار درباره یک مارک ، شرکت یا وب سایت جدید بشنود ، تمایل کمتری به دنبال پیوند ارگانیک ، درگیر شدن در تعامل و خرید کالا است. بنابراین ، نشان دادن یک مارک در یک تبلیغ قبل از حضور در نتایج ارگانیک ، حتی برای رتبه بندی ارگانیک می تواند یک سناریوی مثبت باشد

تبلیغات در گوگل به خصوص در مورد درخواست های فردی به شدت بر CTR ارگانیک تأثیر می گذارد

طبق مشاهدات ما ، نتایج تبلیغات گوگل به طور متوسط ​​2-3٪ از کلیک های پرداخت شده را دریافت می کنند. برای پرس و جوهای ارگانیک ، حدود 47-57٪ از کلیک ارگانیک مشاهده می شود. با این حال ، بسیاری از درخواست ها وجود دارد که در آن هیچ کلیک پرداخت نشده وجود دارد ، زیرا درخواست های بسیاری وجود دارد که در نتیجه نتایج پرداخت شده میزان زیادی از ترافیک دریافت می شود.

یک نمونه را در نظر بگیرید. بیایید بگوییم کاربر به دنبال لامپ اتاق ناهار خوری است. در نمایشگر موبایل و دسک تاپ ، او تبلیغات با توانایی فیلتر و عکس را می بیند. بنابراین ، او می تواند تمام وسایل ، سیاه و کروم را ببیند. تبلیغات زیر لیست محصولات ، تبلیغات متنی هستند و فقط پس از آنها ، بسیار پایین تر ، نتایج ارگانیک قرار می گیرند. بنابراین ، از 25٪ تا 50٪ کلیک در این صفحه در تبلیغات قرار می گیرد.

این بدان معناست که در برخی موارد ، وجود تبلیغات می تواند منحنی CTR را برای SERP به طور کلی و حجم احتمالی کلیک بر روی یک کلمه کلیدی تغییر دهد.

مراجعه به تبلیغات کلیکی گوگل می تواند منجر به افزایش تعداد پیوندها ، ذکرها ، reposts ها و در نتیجه بهبود موقعیت سایت در نمایش ارگانیک شود

بنابراین ، کلیک بر روی تبلیغات می تواند به موارد دیگری منجر شود. اگر کاربر از طریق یک آگهی وارد یک سایت شود ، می تواند این مارک را در مکانی دیگر ذکر کند ، پیوندی به سایت خود بگذارد ، در مورد او در شبکه های اجتماعی یا جای دیگر بنویسد. همه این اقدامات می توانند در رتبه بندی تأثیر بگذارند (برخی به طور مستقیم ، برخی غیر مستقیم). بنابراین ، اغلب اتفاق می افتد که با افزایش درگیری و سطح ترافیک سایت به طور کلی ، به خصوص اگر این منبع تجربه تعامل جالبی را ارائه دهد ، موقعیت آن در نتایج ارگانیک می تواند بهبود یابد. این همیشه اتفاق نمی افتد ، اما چنین شرایطی امکان پذیر است. به خصوص برای آن دسته از درخواست هایی که مبتنی بر نیتی است که صرفاً ماهیت تجاری نداشته باشد.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی