سئولند

دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶ ق.ظ

نحوه بهبود امتیاز کیفیت در تبلیغات گوگل

نظارت بر تغییرات در نمرات کیفیت در تبلیغات گوگل دشوار است ، و تشخیص اینکه چرا نمرات کم در حساب های بزرگ ظاهر می شود ، واقعاً غیر واقعی است. اما در ماه فوریه ، گوگل نسخه جدیدی از Google Ads API را راه اندازی کرد که باید این کار را ساده کند. اکنون می توانید اطلاعاتی در مورد عواملی که شاخص کیفیت را تشکیل می دهند یا به عبارت بهتر ، درباره وضعیت این عوامل بارگیری کنید.

برد گادس ، بنیانگذار سرویس آزمایش آگهی AdAlysis ، از قابلیت های جدید استفاده کرد تا دریابد که هر عامل تا چه اندازه بر نمره کیفیت تأثیر می گذارد. به نظر من این اطلاعات برای هرکسی که می خواهد به طور مؤثر کمپین های تبلیغاتی را بهینه کند ، ارزشمند خواهد بود.

چرا نمره کیفیت در تبلیغات کلیکی گوگل مهم است؟

امتیاز کیفیت و قیمت پیشنهادی دو مؤلفه هستند که براساس آن ، رتبه آگهی محاسبه می شود.

هنگامی که شاخص کیفیت بهبود می یابد ، باید انتظار کاهش CPC ، افزایش موقعیت متوسط ​​را داشته باشید. و اغلب - بهبود همزمان این شاخص ها. واقعیت این است که پس از بهینه سازی شاخص کیفیت ، رتبه شما افزایش می یابد - اکنون شما با سایر تبلیغ کنندگان در حراجی رقابت می کنید و برنده جایزه می شوید. بنابراین ، افزایش در موقعیت متوسط ​​و کاهش CPC در همان زمان امکان پذیر است ، به این معنی که CPC واقعی می تواند متفاوت باشد.

بنابراین ، هنگامی که راهی برای افزایش پیشنهاد وجود ندارد ، اما می خواهید موقعیت متوسط ​​یا تعداد برداشت ها را بهبود بخشید ، باید روی شاخص کیفیت کار کنید.

چه عواملی در نمره کیفیت تبلیغات در گوگل تأثیر می گذارد؟

سه گروه از فاکتورها وجود دارد که نمره کیفیت را تعیین می کند:

از طریق نرخ کلیک کنید (CTR)؛
ارتباط آگهی
تجربه کاربر در صفحه کیفیت / صفحه فرود.
این عوامل تحت تأثیر بیش از 200 ویژگی مختلف قرار دارند ، بنابراین شاخص کیفیت هنوز یک جعبه سیاه است. اما پیش از این ، تجزیه و تحلیل حتی این گروه از عوامل بسیار دشوار بود. برای دیدن معنای آنها ، شما مجبور بودید روی هر کلید جداگانه شناور شوید.

فرمول برای اهمیت عوامل مؤثر در امتیاز کیفیت تبلیغات در گوگل تاپ سئو

نسخه جدید API از Google به شما امکان می دهد تا هر عامل از نمره کیفیت را به همراه وضعیت آن (میانگین ، بالاتر از حد متوسط ​​، زیر متوسط) برای همه کلمات کلیدی در کمپین های جستجو بارگذاری کنید. این بدان معنی است که اکنون ما می توانیم به روشنی تجزیه و تحلیل کنیم که چگونه گوگل اهمیت فاکتورهای فرعی و تأثیر آنها بر روی یک کیفیت با کیفیت قابل مشاهده را ارزیابی می کند.

برد گادس اطلاعات زیادی را در تعداد زیادی کلمه کلیدی از حسابهای مختلف بارگذاری کرد و به تجزیه و تحلیل پرداخت. او می خواست بفهمد که چگونه نمره کیفیت در رابط محاسبه می شود. برای انجام این کار ، محقق تجزیه و تحلیل عمیقی از شاخص های کیفیت و عوامل مؤثر بر آنها انجام داد و در نتیجه ، او فرمولی را برای شاخص کیفیت بدست آورد.

اما در ابتدا باید اصل عوامل «وزنه برداری» را بفهمید. برای این کار ، برد یک جدول ویژه را گردآوری کرد. بر اساس وضعیت عوامل فرعی ، می توانید ببینید که کلمه کلیدی چند امتیاز دریافت خواهد کرد.

از کجا شروع کنیم به افزایش شاخص کیفیت تبلیغات کلیکی گوگل؟

پس از راه اندازی API جدید ، روند بهینه سازی شاخص کیفیت تغییر زیادی نکرده است.

طرح کلی کار: طرح بهینه سازی شاخص کیفیت

آنچه تغییر کرده است ، دسترسی به داده ها براساس بخش است.

بله ، به دور از هر تبلیغ کننده می تواند از API استفاده کند و اطلاعات لازم را از آن استخراج کند. اما نمایندگان Google به زودی قول نمایش اطلاعات جدید در رابط را نمی دهند ، اگرچه ممکن است این داده ها در ویرایشگر تبلیغات در گوگل تاپ سئو ظاهر شوند. باقی مانده است که فقط صبر کنید.

اگر در مورد خدمات پرداخت شده صحبت کنیم ، عملکرد جدید Google Ads API توسط سرویس AdAlysis پرداخت شده در نظر گرفته شده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی